Trauma Seksualiteit - Peter John Schouten

Bijgewerkt op: 8 jan.

Mijn eerste Review. En wat voor 1. Dit boek is een van de meest ondergewaardeerde werken die ik in mijn zoektocht naar de waarheid tegen ben gekomen. Dit boek zal niet voor iedereen makkelijk te lezen zijn, en het zal zeker niet de interesse wekken van een ieder. Maar mocht jij geïnteresseerd zijn in het onderwerp seksueel misbruik. Dan ben je bij de heer schouten aan het juiste adres.

Auteur

De heer schouten is een van origine afkomstige Australiër die op zeer vroege leeftijd met seksueel kindermisbruik geconfronteerd werd. In de jaren dat hij zijn eigen helingsproces wou verwezenlijken, kwam hij tot de conclusie dat de wereld onvoldoende expertise bezat om deze missie te volbrengen. Onvermoeibaar heeft hij de zware taak op zich genomen.

Pro's

Het boek is ondanks dat het een zwaar beladen onderwerp is erg goed te lezen. Vaak lijkt het bij dit onderwerp de enige mogelijkheid om een kant te kiezen. Door zijn heldere, en overzichtelijke aanpak weet hij deze barrière sierlijk te omzeilen. In het boek maakt hij vooral gebruik uit ervaringen uit de praktijk, en de overeenkomstigheid die zich daarin presenteert. De manier waarop je wordt meegenomen in de hedendaagse realiteit die de slachtoffers meemaken is pijnlijk, confronterend en magisch tegelijk. Persoonlijk kan ik iedereen die enige affectie heeft met dit onderwerp het ten zeerste aanraden om dit boek te lezen. De levenslange ervaring die hij in de praktijk heeft opgedaan is ongeëvenaard en schittert uit het boek, en de erkenning en herkenning voor slachtoffers die dit zullen lezen is van ongekende waarde. Naast het feit dat de auteur niet alleen de problemen vaststelt, beschikt hij daarnaast ook over een uitzonderlijk oplossingsgericht vermogen.

Vergelijkingsmateriaal

In de boeken die ik gelezen heb betreffende dit onderwerp, ben ik nog nooit op zo een compleet, gestructureerd verhaal over de schade en de oplossingen van het helingsproces gestuit. Naar mijn mening is dit een meesterwerk en behoort de auteur tot een van de grootste denkers uit de hedendaagse tijd.

Conclusie

Omdat ik graag dingen van 2 kanten belicht lijkt het mij noodzakelijk om bij iedere beschouwing ook de kritische noot toe te lichten. Hoe graag ik ook toewens dat ik de auteur wat zou kunnen bij brengen. Tot op heden heb ik de auteur niet op verbeter punten kunnen treffen. Het is genuanceerd, kritisch, van onaardse magnitude en daarom kies ik ervoor om dat vol in het licht te zetten.

Dank u wel voor uw bestaanswijze,

Met veel liefde,

Cody Slingerland